مستربچ کارتن پلاست چیست؟

ورق های کارتن پلاست با عرض 2000 میلی متر در ضخامت 2 تا 14 میلی متر و در رنگ های متنوع تولید می گردد. این ورق ها عمدتا در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد و برای مصارف تبلیغاتی، صنعتی، ساختمانی و کشاورزی بسیار مناسب می باشد. این محصول مانند کارتن های مقوایی دایکات می شود و عملیات چاپ به روش سیلک اسکرین بر روی آن انجام می پذیرد. از دیگر ویژگی های مستربچ کارتن پلاست ضریب مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی است.

مستربچ کارتن پلاست

ویژگی های مسترچ کارتن پلاست 

 در برابر ضربات احتمالی مقاومت دارد. در برابر رطوبت پایداری دارد، انعطاف پذیر می باشد و بدون بو است. سبک است و در مقابل تغییر شکل مقاوم می باشد. قابل شتشو است و مواد اولیه آن کاملا بهداشتی می باشد. به راحتی می توان روی آن عملیات چاپ انجام داد. قابلیت اتصال با مفتول(منگنه)، چسب، جوش حرارتی را دارد. عایق حرارتی و الکتریکی است. محدوده وسیعی از تغییرات دما را تحمل می کند. (15- تا 60 درجه سانتی گراد)

مستربچ کارتن پلاست چیست؟

کارتن پلاست محصولی همه کاره است که برای سیگنال های داخلی و خارجی ، محافظت از کف ، سقف ، محافظت از پالت ،

از این نوع مستربچ ها برای جداسازی بسته ها ، مواد POP و تولید جعبه استفاده می شود. همچنین برای بسته بندی محصولاتی مثل: میوه ، سبزیجات ، گل ها ، گیاهان ، مواد غذایی ، مواد نگهدارنده و داروسازی استفاده می شود. که برای اولین بار در اوایل دهه هفتاد توسط آبگرم Covema (ایتالیا). به یک مدل خاص از خط اکستروژن ساخته شده و در سراسر جهان توسط این مورد ساخته شده است.

در سال های بعدی از این نام برای شناسایی محصول تولید شده توسط یک خط اکستروژن کارتن پلاست استفاده می شد .یعنی می توان از ورق موج دار پلاستیکی و همچنین به عنوان ورق پلاستیکی توخالی یا ورق پلاستیکی دوقلو استفاده کرد. مواد اولیه اصلی مورد استفاده در ساخت ورق های کارتن پلاست عبارتند از: PP (پلی پروپیلن) و PET (پلی اتیلن ترفتالات). اکستروژن کارتن پلاست با استفاده از یک صفحه اسپینرت جلویی منحصر به فرد اعمال شده بر روی یک T-Die مسطح مجهز به نوار محدود کننده ، تا امکان استفاده از پلیمرهای ترموپلاستیک با انواع مختلف MFI فراهم شود.

ویژگی مستربچ کارتن پلاست

ورق های این محصول سبک (ساختار توخالی) ، غیر سمی ، ضد آب ، ضد ضربه ، با ماندگاری طولانی و مقاوم در برابر خوردگی هستند. در مقایسه با مقوا ، کورتوپلاست مزایای ضد آب بودن و رنگ آمیزی آن را دارد. با استفاده از تکنیک مستربچ می توان ترکیب کارتن پلاست را تغییر داد تا خصوصیات ضد استاتیک اضافه شود.

این مستربچ  کارت پلاست، خاص یک صفحه پلاستیکی توخالی پلاستیکی رسانا ، ضد استاتیک تولید می کند.(مقاومت سطح صفحه رسانا را می توان بین 103 103 105 کنترل کرد ؛ مقاومت سطح ورق ضد استاتیک را می توان بین کنترل کرد).

فروش مستربچ کارتن پلاست

مستربچ کارتن پلاست، یک محصول محکم ، سبک ، مقاوم و ارزان است و این امر را برای ساخت جعبه های پلاستیکی قابل استفاده و هم چنین استفاده مجدد ، پالت های جعبه قابل استفاده مجدد …لنت های پرداخت کننده قابل استفاده مجدد ، دیوارهای پارتیشن ، نما ، فرم های پرتو ، تابلوهای تبلیغاتی ، نقطه فروش و بسیاری دیگر ایده آل می کند که از جمله آنها حتی قایقهای کوچک پیشرو در صنعت مواد غذایی و نوشیدنی لنت های قابل استفاده مجدد برای حمل ظروف و قوطی های شیشه ای ،دفاتر کارخانه و کارخانه گروه کارتن پلاست در Doncaster یکی از نه مکان بین المللی است. 

مستربچ چیست؟

پليمرها در انواع صنايع از جمله صنعت بسته بندي، توليد لوله و اتصالات، سيم و كابل، لوازم خانگي، قطعات خودرو و ….. استفاده مي‌گردند. بسته به کاربرد، باید نوع مناسبی از انواع مختلف پلیمر انتخاب شود. حتي اگر نوع پليمر  مناسب براي توليد يك محصول انتخاب شود باز هم نمي‌تواند تمام خواصي را كه ما به آن نياز داريم را در محصول نهايي ايجاد كند. بنابراين موادي به عنوان افزودني، رنگ، پركننده و تقويت كننده بايد به پليمر اضافه گردند تا بتوانند پليمر مربوطه را براي كاربردهاي مختلف آماده نمايند، به این ترکیب مستربچ می گویند. سپس در هنگام تولید قطعات، با توجه به نوع مستربچ، درصدی از این ماده را به محصول اضافه می‌کنند تا خواص مورد نظر را بدست آورند.

مستربچ کارتن پلاست چیست؟

معرفی چند مستربچ

مستربچ آنتی بلاک: در تولید فیلم‌های پلیمری کاربرد دارد و این مستربچ جهت کاهش چسبندگی سطوح فیلم به همدیگر پس از تولید تا زمان مصرف می‌باشد. یکی دیگر از مستربچ های معروف مستربچ کارتن پلاست می باشد که در بالا آن را معرفی کرده ایم.

مستربچ آنتی استاتیک: استفاده از این مستربچ باعث جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن و جذب گرد و غبار در سطح محصول می‌شود.

مستربچ پایدار کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش:استفاده از این مستربچ باعث جلوگیری از اثرات تخریبی و رنگ‌پریدگی محصولات پلیمری در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش می‌گردد.

مستربچ کمک فرآیند: این نوع مستربچ حاوی کمک فرآیندهای پلیمری است که باعث بهبود خواص می‌شود.

مستربچ آنتی اکسیدانت: پلیمرها به دلایل مختلف تحت تاثیر اکسیداسیون و تخریب قرار می‌گیرند. از این مستربچ جهت پایدار‌سازی پلیمر در برابر عوامل اکسایش در فرآیند تولید استفاده می شود.

مستربچ ضد حریق :از این مستربچ جهت مقاوم‌سازی در برابر اشتعال استفاده می‌شود. 

در این محتوا در مورد مستربچ کارتن پلاست اطلاعات لازم را کسب کرده اید.