مستربچ مخازن پلاستیکی چیست؟

مستربچ مخازن پلاستیکی تنوع گسترده ای دارند. به طور کلی این مستربچ ها ترکیبی از پلی اتیلن با دانسیته های مختلف و درصد بالایی از پرکننده معدنی یا آلی می باشد. این نوع مستربچ ها، با استفاده از فرایند مذاب با استفاده از اکسترودر هاید وپیچ یا نیدر تولید میگردد. ویژگی های این مستربچ وابستگی بالایی به ترکیب درصد افزودنی، پرکننده، مواد کمک فرایندی و بیس اولیه دارد.  در ادامه اطلاعات بیشتری در این مورد برای آورده ایم پس با ما همراه باشید.

مستربچ مخازن پلاستیکی

ویژگی مستربچ مخازن پلاستیکی

یکی از ویژگی مستربچ مخازن پلاستیکی میتوان به توانایی ارزان سازی قیمت مستربچ اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های بارز این مستربچ ها قابلیت فرایند تولید راحت این مستربچ ها عنوان نمود که می توان گفت این نوع مستربچ های مخازن پلاستیکی به راحتی قابل تولید هستند. مستربچ کربنات کلسیم، مستربچ های عامل دار، مستربچ های ضد حریق، مستربچ های رنگی، مستربچ های فرایندی، مستربچ مخازن پلاستیکی از جمله مستربچ های پلی اتیلن می باشند. ویژگی مستربچ پلی اتیلن به فرمولاسیون و نحوه فرایند وابستگی بالایی دارد. مستربچ پلی اتیلن با توجه به نوع درخواست مشتری و بر اساس پایه مورد استفاده در محصول میتواند تولید گردد. این نوع مستربچ های پلاستیکی به این دلیل مقاومت بالا و وزن سبکی دارند طرفداران زیادی پیدا کرده است .

کاربردهای استفاده از مستربچ 

مستربچ ترکیبی از پایه اتیلن با کامپاند پلی اتیلن و افزودنی های آلی یا معدنی می باشد. این نوع مستربچ ها بیشترین کاربرد را در صنایع پلیمری دارند. مستربچ های مخازن پلاستیکی میتواند با توجه به نوع پایه مورد استفاده در محصول طراحی و تولید شود. کاربردهای استفاده از این مستربچ ها در صنایع لوله، فیلم، ورق و تزریق می باشد.

مستربچ مخازن پلاستیکی با توجه اینکه دارای چه نوع افزودنی می باشند، میتوانند خواص گوناگونی را به محصول دهند. مستربچ رنگی ، مستربچ های مالییک، مستربچ های معدنی، مستربچ های مقاوم کننده در برابر UV، مستربچ های مقاوم کننده در برابر حریق، مستربچ های کمک فرایندی از جمله آنها می باشند. مستربچ کربنات کلسیم بالاترین کاربرد را در حوزه صنعت فیلم دارند. مستربچ کربنات کلسیم توانایی بالایی در کاهش قیمت تمام شده محصول دارد. این مستربچ ها دارای درصد بالایی از پودر کربنات کلسیم با مش بالا می باشند. علاوه بر پودر کربنات کلسیم، افزودنی الی فرایندی نیز در این محصولات وجود دارد تا بتواند بهترین کیفیت را بدست آورد. کاربردهای استفاده از مستربچ مخازن پلاستیکی صرفا محدود به ارزان سازی و کاهش تمام شده قیمت محصول نیست بلکه این مستربچ، قابلیت دیکته کردن خواص گوناگون محصول نهایی را نیز دارا می باشند.

جنس مخزن پلاستیکی

مخازن آب پلاستیکی بر حسب کاربردی که دارند، از ترکیبات گوناگون شیمیایی با پلیمرهای خاص ساخته می‌شوند. این ترکیبات شامل مونومر، تکپار و بسپارهای شیمیایی با کیفیت های متفاوت هستند. مخازن ساخته شده از پلیمرهای پلی اتیلنی و پلی پروپیلن نمونه‌ای از این‌گونه مخازن هستند. این دو نوع مخزن پلاستیکی از جهات مختلفی به هم شبيه هستند اما در عین حال تفاوت‌های اساسی نیز با هم دارند. مخزن پلی پروپیلن ساخته شده بر اساس دو نوع هموپلیمر و کوپلیمر است. 

مخزن پلاستیکی آب، جهت ذخیره سازی آب آشامیدنی و دیگر مایعات خوراکی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخازن پلاستیکی با توجه به کاربردی که دارند، دارای طرح‌های خاص و ویژه‌ای هستند. مخزن آب پلاستیکی از ترکیبات مونومری مختلفی ساخته می‌شود. پلی اتیلن و پلی پروپیلن نمونه‌هایی از این ترکیبات مونومری هستند که ماده اصلی تشکیل‌دهنده مواد اولیه مخازن پلاستیکی هستند. مخازن پلی پروپیلن در برابر نوسانات دمایی بسیار مقاوم‌تر از پلی اتیلن هستند. از ویژگی‌های دیگر این نوع مخازن می‌توان به مقاومت بالای شیمیایی و عمر مفید بالای آن‌ها اشاره کرد. این نوع مخازن به دلیل بالا بودن کیفیت مواد اولیه، قیمت نسبتا بالايی نیز دارند.

مستربچ مخازن پلاستیکی

مزایا و معایب مستربچ مخازن پلاستیکی

مخزن پلی اتیلن از کاربردی ترین نوع، مخازن ذخیره سازی آب می باشد. این نوع مخازن پلاستيکی با توجه به تنوع در رنگ و حجمی که دارند در صنایع گوناگون صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت مخازن‌ پلی اتیلن نسبت به سایر انواع مخازن پلاستيکی مناسب تر است. این مخازن همچنین با توجه به‌ وزن سبکی که دارند، به راحتی قابل جا به جا شدن هستند. از معایب مخازن پلاستيکی پلی اتیلن می‌توان به مقاومت پایین آن در برابر ضربات شدید مکانیکی اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت مخزن پلاستيکی

عوامل متعددی می‌تواند بر قیمت نهایی محصولات تولیدی شرکت های سازنده مخازن پلاستیکی تاثیر گذار باشد. اولین عامل در تعیین قیمت مخزن آب پلاستیکی، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت این مخازن می باشد. فاکتور مهم و تاثیر گذار دیگر بر قیمت مخزن ذخیره آب پلاستیکی، هزینه استهلاک و نگهداری دستگاه های قالب گیری دورانی است. همچنین صنعتی یا غیرصنعتی بودن مخزن نیز، بر قیمت مخزن موثر است. ظرفیت مخزن مورد نظر، قابل دفن بودن یا نبودن مخزن، عمودی یا افقی بودن مخزن از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین قیمت تانکر پلاستیکی می باشد.

برای این که بدانید بهترین کاربرد مستربچ مخازن پلاستیکی این مطلب را برای شما گرد آوری کرده ایم .هم چنین با مطالعه این مطلب شما اطلاعات کافی در مورد مستربچ ها کسب می کنید.