مستربچ لوازم و تحریر

مستربچ لوازم و تحریر به مواد پلیمری که به محصولات و انواع لوازم و تحریر افزوده می شود تا باعث شود که قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کند هم چنین خاصیت ضربه پذیری این محصولات افزایش پیدا کند گفته می شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه برای شما ارائه می کنیم تا از مزایا و کاربردهای مستربچ های لوازم و تحریر اطلاع کسب کنید. این نوع محصولات خاصیت کاغذی و ضد چسبندگی به پلیمر می دهند که باعث می شود این مستربچ در ساخت محصولاتی مثل فیلم، ورقه ، پاکت، کیسه و نظیر آن استفاده شود و ثبات خوبی داشته باشد.

مستربچ لوازم و تحریر

اجزای مستربچ لوازم و تحریر

مستربچ لوازم و تحریر مانند مابقی مستربچ ها از سه جزء اصلی پلیمر پایه، افزودنی و عامل سازگارکننده هستند که هر یک در زیر توضیح داده شده‌اند:

پلیمر پایه: پایۀ پلیمری مصرفی، غالبا انواع پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن، اتیلن وینیل استات، واکس‌هایی با وزن مولکولی پایین، پلیمر‌ آلکیدی یا پلیمر‌های مخصوص دیگر هستند.

افزودنی: به منظور تغییر خواص پلیمرها، مواد شیمیایی افزودنی به مستربچ‌ها اضافه می‌شوند که عبارتند از افزودنی‌های بهبود دهندۀ خواص، پیگمنت‌ها و پرکننده‌ها. با توجه به نوع و قدرت افزودنی و پایه پلیمر میزان خوراک­ دهی افزودنی در مستربچ متفاوت است.

عامل سازگارکننده: موثرترین روش پخش‌ افزودنی یا رنگ، ترکیب آنها با یک پلیمر مذاب سازگار با مادۀ نهایی مصرفی است. افزایش سازگاری شیمیایی افزودنی‌ها با پلاستیک پایه در فرآیند تولید مستربچ، با پلی پروپیلن گرافت شده با مالئیک انیدرید (PP-g-MA)، پلی اتیلن گرافت شده با مالئیک انیدرید (PE-g-MA) و ABS گرافت شده با مالئیک انیدرید (ABS-g-MA) انجام می گیرد که باعث بهبود خواص می‌گردند. به همین دلیل، به منظور استفاده از حداکثر سازگاری، استفاده از تجهیزات مناسب نیز از اجزای جدایی ناپذیر تولید مستربچ‌ها است. گسترۀ وسیعی از تجهیزات در این صنعت مورد استفاده قرار می‌­گیرند، اما عموما تجهیزات باید شامل دستگاه‌هایی با توانایی ایجاد نیروی برشی مناسب به همراه مخلوط­ کن و کنترل­‌گر دما باشد. معتبرترین نظریه در مکانیزم اختلاط، نظریه‌­ای است که بر نیروی برشی به عنوان بحرانی‌ترین مرحله تاکید دارد و بهترین زمان افزودن اجزای مخلوط زمانی است که پلیمر مصرفی بیشترین چسبندگی را دارد. اختلاط مواد بعد از این نقطه، تحت تاثیر افزایش دما و در نتیجه، کاهش چسبندگی قرار می‌گیرد.

کاربردهای مستربچ لوازم و تحریر

اگر بخواهیم در مورد کاربرد انواع مستربچ اطلاعات کافی به شما بدهیم می توانیم بگوییم که انواع مختلف پلیمر وجود دارد که هرکدام از این پلیمر ها کاربردهای مختلفی دارا می باشد که هرکدام خواص گوناگونی دارد که ممکن است مورد نیاز ما نباشد.به همین دلیل ترکیب کردن این مواد با بهبود دهند و یا ترکیب این پلیمر ها با رنگدانه های دیگر باعث می شود که کاربردهای مختلفی نیز داشته باشد. مستربچ لوازم تحریر به طور مثال برای استفاده در لوازم تحریر و کاغذ و پوشه و مواد رنگی استفاده یم شود. 

به طور ساده اگر بخواهیم در این مورد اطلاعات لازم را ارائه بدهیم می توانیم بگوییم که مستربچ ترکیبی از رنگدانه یا پیگمنت و یا افزودنی های بهینه کننده با یک پلیمر ترموپلاستیک بسپار گرمانرم می باشد. یا مستربچی که به شکل ریزدانه می باشد در صنایع دیگری مثل صنعت های بسته بندی و تولید لوله و اتصالات سیم، کابل ، لوازم خانه و قطعات خودرو استفاده می شود.

مزایای استفاده از مستربچ

در نظر داشته باشید که با به کار بردن مستربچ لوازم و تحریر شما می توانید در هزینه و وقت و انرژی خودتان صرفه جویی کنید. هم چنین استفاده از این مستربچ ها معمولا اقتصادی بوده و شما هزینه کمتری بابت تولید آن استفاده می کنید. هم چنین به این دلیل که ثبات رنگی دارند و نیازی نیست شما از افزودنی های بیشتری استفاده کنید و هم سازگاری این مواد بالا می باشد باعث می شود که شما به راحتی بتوانید در هزینه های خودتان صرفه جویی کنید. به عنوان مثال در فرآیندهای تزریق اضافه کردن افزودنی‌های پودری به دلیل کوتاه بودن طول مارپیچ دستگاه تزریق مناسب نبوده و استفاده از مستربچ پلیمری توصیه می‌شود. دیگر مزایای استفاده از مستربچ عبارتند از:

راحتی ذخیره سازی، جابجایی و کاربری به دلیل شکل گرانولی آن، ساده‌تر شدن خوراک دهی و حل مشکل تغییر غلظت افزودنی و یکنواختی رنگ یا خواص در حین تولید ، عدم پخش پیگمنت‌ها در هوا و در نتیجه ایجاد خطر سلامتی و ایمنی کارکنان و آلوده سازی خطوط تولید مجاور، پخش و یکنواختی بهتر رنگ، افزودنی یا پرکننده در سراسر محصول نهایی، مصرف مقدار کمتر پیگمنت یا افزودنی و ثبات بیشتر خواص یا رنگ ، بهبود فرآیند ذوب به دلیل سازگاری عامل اتصال دهندۀ مستربچ با پلیمر ، کنترل پذیری بهتر کدری و شفافیت محصولات رنگی و هم چنین حذف هزینۀ پاک سازی و تمیزکاری ، کاهش دفعات خوراک دهی در فرآیند با استفاده از مستربچ حاوی افزودنی‌های تغلیظ شدۀ پایدار UV، آنتی اکسیدانت، به تاخیر اندازندۀ شعله یا شفاف کنندۀ نوری ، افزایش تکرارپذیری فرآیند از طریق از پیش تعیین کردن نسبت اجزای افزودنی مستربچ.

هم چنین با بالا رفتن درصد افزودنی مستربچ در کاربردی مشخص، میزان مصرف مستربچ پایین می‌آید. درصد مصرف مستربچ در محصول نهایی به عوامل زیر بستگی دارد: درصد و کیفیت افزودنی، ضخامت قطعه یا فیلم تولیدی، میزان پوشش دهی یا غلظت مورد نظر

مستربچ لوازم تحریر به مواد پلیمیری که به محصولات افزوده می شود تا باعث شود که قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کند هم چنین خاصیت ضربه پذیری این محصولات افزایش پیدا کند گفته می شود. این نوع محصولات خاصیت کاغذی و ضد چسبندگی به پلیمر می دهند که باعث می شود این مستربچ در ساخت محصولاتی مثل فیلم، ورقه ، پاکت، کیسه و نظیر آن استفاده شود و ثبات خوبی داشته باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه برای شما ارائه می کنیم تا از مزایا و کاربردهای مستربچ های لوازم تحریر اطلاع کسب کنید.

کاربردهای مستربچ لوازم تحریر

اگر بخواهیم در مورد کاربرد انواع مستربچ اطلاعات کافی به شما بدهیم می توانیم بگوییم که انواع مختلف پلیمر وجود دارد که هرکدام از این پلیمر ها کاربردهای مختلفی دارا می باشد که هرکدام خواص گوناگونی دارد که ممکن است مورد نیاز ما نباشد.به همین دلیل ترکیب کردن این مواد با بهبود دهند و یا ترکیب این پلیمر ها با رنگدانه های دیگر باعث می شود که کاربردهای مختلفی نیز داشته باشد. مستربچ لوازم تحریر به طور مثال برای استفاده در لوازم تحریر و کاغذ و پوشه و مواد رنگی استفاده یم شود. 

به طور ساده اگر بخواهیم در این مورد اطلاعات لازم را ارائه بدهیم می توانیم بگوییم که مستربچ ترکیبی از رنگدانه یا پیگمن و یا افزودنی های بهینه کننده با یک پلیمر ترموپلاستیک بسپار گرمانرم می باشد. یا مستربچی که به شکل ریزدانه می باشد در صنایع دیگری مثل صنعت های بسته بندی و تولید لوله و اتصالات سیم، کابل ، لوازم خانه و قطعات خودرو استفاده می شود.

اجزای مستربچ لوازم تحریر چیست؟

در مورد این اجزای مستربچ لوازم تحریر چیست باید بگوییم که تمامی مستربچ های یک سری اجزاء تشکیل شده اند که می تواند گفت در همه آن ها یکسان می باشد. این مستربچ ها اجزای یکسانی دارند و همه ی آن ها از پلیمر پایه، افزودنی و عامل سازگار  کننده تشکیل می شوند. در ادامه در مورد اجزای این مستربچ ها توضیحات لازم را ارائه می دهیم.

مستربچ ها معمولا از یک پلیمر پایه مثل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استایرن تشکیل شده اند. افزودنی های که بالاتر اعلام نمودیم نیز یعنی این که خواص این پلیمر ها را به کمک این افزودنی ها تغییر می دهیم تا کاربردهای مختلفی برای هر پلیمر بسازیم. افزودنی هایی مانند رنگ دانه و یا پیگمنت که جهت تغییر رنگ پلیمرها استفاده میشود و همینطور افزودنی بهبود دهنده خواص که برای کاربرد مد نظرمان از محصول با پلیمر پایه ترکیب میکنیم.

همین طور برای بهبود پخش شوندگی و افزایش سازگاری افزودنی و پیگمنت ها از عامل سازگار کننده استفاده میشود، که کمک میکند رنگدانه و یا افزودنی ها بصورت صحیح و به بهترین حالت پراکندگی، با پلیمر ترکیب شده تا بالاترین بهره وری را از آنها داشته باشد.

مستربچ لوازم و تحریر

انواع مستربچ چیست؟

برای این که در مورد مستربچ لوازم تحریر اطلاعات لازم را کسب کنید بهتر است در مورد انواع مستربچ اطلاعاتی داشته باشید. این مستربچ ها نوع ها مختلفی دارند مثل رنگ و افزودنی ها که به طور مختصر آن ها را توضیح می دهیم. به طور مثال مستربچ پرکننده، این نوع محصول معمولا برای بهبود خواص مستربچ استفاده می شود هم چنین برای این که قیمت محصولات را کاهش بدهد استفاده می شود. با استفاده از نوع مستربچ ها در محصولات خودتان می توانید قیمت محصولات را در حد ممکن کاهش بدهید. هم چنین می توان گفت، مستربچ هایی همچون تالک، میکا و کربنات کلسیم از جمله مستربچ های پرکننده به شمار می آیند.

مستربچ افزودنی : این نوع محصولات، یکی از بهترین روش ها برای ایجاد خاصیت های فیزیکی و شیمیایی در محصولات نهایی است. لازم به ذکر است که این محصول دارای انواع مختلف هسته زا، لیز کننده، آنتی بلاک، روشن کننده نوری، آنتی استاتیک، پایدار کننده نور uv و آنتی اکسیدانت می باشد.

مستربچ رنگی : این نوع مستربچ ها، مانند پلیمر ها و سازگار کننده و رنگ دانه تشکیل شده است. درصد کمی از پلیمری و درصد بالایی از رنگ دانه می باشد. به جرات می توان این گونه اعلام کرد که یکی از معمول ترین روش تولید قطعات رنگی از مواد پلاستیکی به این محصول می باشد. این مواد افزودنی باعث می شود که خواص مکانیکی و فیزیکی مستربچ سیم و کابل ها افزایش پیدا کند. همچنین این مستربچ ها دارای دو نوع روان کننده داخلی و خارجی و پایدار کننده هستند. با استفاده از این محصول به راحتی می توان پلاستیک مورد نظر را به رنگ های مختلفی در آورد و از آن ها جهت مصارف گوناگونی استفاده نمود.

قیمت مستربچ لوازم تحریر چقدر است ؟

برای این که بتوانید قیمت مستربچ ها را بدانید و در نظر داشته باشید که مستربچ های لوازم تحریر چه قیمتی را دارا هستند باید بدانید که از چه موادی واجزای تشکیل شده اند چه سایزی دارا هستند و چگونه می توانید آن را خریداری کنید با خرید از تولید کنندگان معتبر می توانید مطمئن باشید که قیمت مناسبی از این محصولات را خواهید داشت و کیفیت خوبی دارند.

در این محتوا در مورد این که مستربچ لوازم تحریر چیست و چه کاربرد های دارد و از چه اجزای تشکیل شده است می پردازیم.