مستربچ آنتی بلاک چیست؟

مستربچ آنتی بلاک پلیمر بر پایه مواد معدنی با اندازه ذرات مناسب توزیع اندازه ذرات باریک، و مواد آلی با سرعت مهاجرت به سطح بهینه شده، از شفافیت و لیزکنندگی مناسب و بازشوندگی عالی برخوردار می باشد.از کاربرد های مستربیچ بلاک می توان به استفاده آن در فیلم‌های یک و چند لایه PE ،شرینک های صنعتی،فیلم‌های BOPP وکیسه‌های FFS اشاره داشت.

ویژگی های مستربچ افزودنی آنتی بلاک خوب

مهمترین موضوع در استفاده از یک محصول شناخت خوب نسبت به مواد اولیه آن می باشد. استانداردهایی که شما را در انتخاب یک ترکیب مهم کمک می کند شامل موارد ذیل می باشد:

  • خاص بودن رنگ ها
  • برخورداری از مشخصات فنی مناسب
  • داشتن غلظت یکنواخت و درصد مناسب افزودنی
  • بهره مندی از مقدار کم  مواد اولیه جهت تولید محصول
  • حفظ ثبات رنگ و خواص مواد در تعداد دفعات مورد استفاده
  • هماهنگی ترکیبات پلیمری با مواد و محصولی که قرار است تولید شود.

این مشخصات فنی می تواند شامل نقطه ذوب، درصد رطوبت و دمای ذوب محصولات را در بر بگیرد.

مستربچ آنتی بلاک

انواع مستربچ هایی که در صنایع کاربرد دارد

  • مشکی : به عنوان پایه پلیمری جهت رنگ آمیزی برای محصولاتی که از مقاومت بالایی برای uv ساخته می شوند کاربرد بالایی دارند. در صنعت از این رنگ مشکی  استفاده های فراوانی برای صنایع تولید کننده لوله و اتصالات ، تولید کنندگان لوازم خانگی و قطعات  تزریقی دارند.
  • سفید : از رنگ های سفید این محصول برای تولید مواد  با رنگ روشن بهره برداری می گردد . لیوان یکبار مصرف و بطری به عنوان مهمترین تولیداتی که از این محصول تهیه می شود .

  عوامل تاپیرگذار در انتخاب لیزکننده و آنتی بلاک چیست؟

با وجود پیوند های واندر والسی ورقه ها و فیلم های پلیمری ، با روی هم قرار گرفتن و رول شدن در مدت مشخص و تحت فشار و دما تمایل زیادی به چسبیدن به یکدیگر پیدا می کنند. این موضوع باعث به وجود آمدن  مشکل در جدا کردن ورقه ها از هم و سخت شدن کاربری آن ها می گردد.  افزودنی هایی مثل سیلیکا در مقادیر کم می تواند این موارد را کاهش دهد ولی عدم خلوص و پخش نامناسب آن در پلیمر باعث افت خواص مکانیکی و کاهش براقی  محصول نهایی خواهد شد. استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی بالا در فرایند ساخت، مستربچ آنتی بلاک عوامل تاپیرگذار در انتخاب لیز کننده وآنتی بلاک می باشد که علاوه بر خواص مدنظر، براقیت بالا و عدم افت خواص در محصول نهایی را به تولید کننده می بخشد. همچنین این محصول دارای پایدار کننده حرارتی جهت جلوگیری از تخریب پلیمر حین فرایند و در زمان کاربری است. برای خرید مستربچ کلیک کنید.

تفاوت مستربچ لیز کننده و مستربچ آنتی بلاک در چیست؟

جهت کاهش نیروی برشی بین دو سطح لیز کننده‌ها مصرف می شوند که در واقع استفاده از آن ها باعثراحتی سر خوردن روی سطح می شود. 

ولی برای کاهش نیروی عمود بر دو سطح، آنتی بلاک‌ها کاربردی می باشد و در واقع این امکان را فراهم می سازند تا  دو سطح بتوانند نسبت به یک دیگر به راحتی باز شوند.

مستربچ‌ لیز کننده :

برای صیقلی شدن و افزایش کیفیت سطح فیلم از این مستربچ استفاده می شود. ضمن اینکه باعث کاهش ضایعات ،کاهش استهلاک ماشین آلات ، کاهش چسبندگی سطوح فیلم به هم و تسهیل در فرایند تولید می شود که بسیار کاربردی است.مورد استفاده در محصولات PE – PP – PET – فیلم های نازک ، فیلم های معمولی و زخیم  می باشد.

مستربچ‌های آنتی بلاک:

این نوع مستربچ آنتی بلاک در کاهش چسبندگی سطوح فیلم به همدیگر پس از تولید تا زمان مصرف بسیار کاربردی و پر مصرف می باشد.از کاربرد های آن می توان در تولید  PE – PP – PET – فیلم های نازک ، فیلم های معمولی و زخیم ، فیلم های کشاورزی اشاره نمود.

قیمت مستربچ افزودنی آنتی بلاک

عملکرد مستربچ انتی بلاک به این شکل می باشد که به سطح وارد می شود. وجود این لایه روی سطح باعث اصطکاک کمتر خواهد شد.ذرات بزرگ تر افزودنی اثر ضد چسبندگی بیشتری را نشان خواهد داد با وجوداینکه  در خواص نوری اثر منفی دارد.برای دست یابی به روشنی و شفافیت بالا آمیدهای آلی باید به تنهایی استفاده شود اما مشکل اینجاست که مواد آلی ممکن است به سطح فیلم مهاجرت داشته باشند.در صورتی که سختی عامل انتی بلاک معدنی بالا باشد , مثلا تالک از سیلیکا نرم تر می باشد. لذا سایش به مراتب کمتری نیز متوجه ماشین های فرایندی خواهد داشت.

مستربچ آنتی بلاک

مزایای مستربچ آنتی بلاک :

  • پیشگیری از چسبیدن لایه‌ های مجاور فیلم‌ های پلیمری و بازشوندگی عالی
  • راحتی در بسته بندی و انبارکردن محصولات
  • حفظ شفافیت فیلم
  • چاپ‌پذیری بهتر
  • تأثیرگذاری بالا با کمترین مقدار مصرف مستربچ

قیمت مستربچ افزودنی آنتی‌بلاک

مزیت استفاده از این مواد که به عنوان یکی از ترکیبات آلی شناخته می شوند، این است که کیفیت سطح فیلم را افزایش می بخشد و باعث صیقلی شدن سطح می گردد. از مزایای استفاده مستر بیچ می توان به کاهش  استهلاک ماشین آلات و سرعت به فرایند تولید اشاره داشت چرا که  ضریب اصطکاک را به حداقل خواهد رساند. استفاده از این نوع در فرآیند تزریق پلاستیک نیز سبب می شود که قطعه راحت تر از قالب دستگاه جدا گردد.امروزه آنتی بلاک های معدنی بیشترین کاربرد را در بین سایر گروه ها دارند و به طور کلی ارزان قیمت می باشند. قیمت مستربچ‌های آنتی‌بلاک بسته به برند و شرکت سازنده آن بر اساس مواد اولیه مصرفی، تکنولوژی و فرایند ساخت آن متفاوت خواهد بود.

خرید قیمت مستربچ آنتی بلاک

کیفیت مستربچ تولیدی میزان پخش افزودنی‌های آنتی بلاک و در نتیجه عملکرد این افزودنی‌ها در فیلم تولیدی تعیین می کند. اندازه ذرات این محصول جهت فیلم‌ های بسته ‌بندی نیز اهمیت زیادی دارد زیرا ممکن است در بین توزیع ذرات، ذراتی قرار داشته باشد که سایز آن‌ ها از ضخامت فیلم بیشتر باشد که این مسئله می ‌تواند از خواص فیزیکی و مکانیکی فیلم تولیدی کاهش دهد.