مستربچ فود گرید

مواد غذایی به سبب اهمیت فراوانی که در بهداشت و سلامت افراد جامعه دارند دارای ارزش بسیاری هستند. مواد خوراکی و غذایی برای رسیدن به دست مصرف کننده باید مراحل مختلفی را سپری کنند و به همین جهت نیاز به بسته بندی مناسبی دارند. انواع ظروف فود گرید به همین منظور تهیه و تولید می شوند. به جهت اینکه ظرف های غذا کیفیت بالایی داشته باشند از مواد افزودنی گوناگونی استفاده می شود که یکی از آنها مستربچ فود گرید است. ظروف مواد غذایی توسط افزودنی های مناسب دارای کیفیت بالایی شده و تولید آنها به آسانی و سرعت انجام می شود. اگر می خواهید درباره ظرف های بسته بندی مواد غذایی و انواع مستربچ های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ادامه مقاله پیش رو را بخوانید.

مستربچ فود گرید

با مستربچ فود گرید آشنا شویم 

مواد غذایی از آنجا که با سلامت انسان و بهداشت او در ارتباط است نیاز به مراقبت ویژه و فراوانی دارد. مواد غذایی در گذشته به صورت بسته بندی نشده و در حجم بالا عرضه می شد ولی امروزه مواد مذکور به صورت بسته بندی های گوناگون و زیبا در دسترس مصرف کننده قرار می گیرند. ظروفی که به منظور بسته بندی مواد خوراکی و حتی غیر خوراکی استفاده می شود به اصطلاح فود گرید گفته می شود. این نوع ظرف ها در هنگام تماس با مواد غذایی یا غیر غذایی، هیچگونه مواد مضر و آسیب رسانی را منتشر نمی کنند.

به عبارت دیگر با قرار دادن مواد خوراکی درون ظرف های بسته بندی، مهاجرت شیمیایی از ظرف به مواد وجود ندارد و آلودگی نیز منتقل نمی شود. یکی از روش های مناسب جهت استاندارد کردن و ارتقای کیفیت بسته بندی مواد غذایی، افزودن مستربچ فود گرید به مواد اولیه ظروف است.  

معرفی انواع مستربچ فود گرید

جهت بهبود خواص ظروف بسته بندی مواد غذایی و سهولت تولید آنها از مستربچ های متنوعی استفاده می شود. بنابراین نمی توان یک افزودنی را به عنوان مستربچ فود گرید در نظر گرفت. به همین جهت در این بخش به برخی از این افزودنی های مفید می پردازیم.

  • مستربچ شفاف کننده یکی از افزودنی هایی است که برای ظرف های مواد خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. شفافیت ظرف ها و دیده شدن مواد درون آن، موجب اطمینان خاطر مصرف کننده و همچنین جلب مشتری می شود.
  • مستربچ فود گرید آنتی باکتریال نیز برای ظرف های بسته بندی مواد غذایی مورد مصرف قرار می گیرد. توسط این افزودنی، مواد غذایی درون ظروف از بهداشت و سلامت مناسبی برخوردار می شوند.
  • مستربچ ضد مه یا آنتی فاگ نیز یک افزودنی پرکاربرد در صنایع بسته بندی مواد غذایی به شمار می رود. افزودنی مذکور به منظور جلوگیری از تشکیل شبنم در فیلم های پلیمری بسته بندی به آنها اضافه می شود.
  • مستربچ فود گرید رنگی جهت ایجاد رنگ های متنوع و زیبا و جلب توجه مصرف کنندگان برای ظرف ها و بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگدانه ها و پیگمنت های رنگی درون افزودنی به مواد اولیه ظروف اضافه می شود و به این طریق مواد خوراکی درون ظرف ها زیباتر و با جلوه ای بهتر نمایش داده می شوند. 
مستربچ فود گرید

مزیت هایی که مستربچ فود گرید دارد؟

تا این بخش مطلب تا حدودی با مزیت ها و فواید مستربچ افزودنی فود گرید آشنا شدیم. در این قسمت به طور مجزا به مزایای مستربچ ها می پردازیم.

  • تثبیت رنگ و خواصی که توسط افزودن مستربچ رنگی به مواد اولیه ظروف بسته بندی به وجود می آید مناسب تر و بیشتر از افزودنی های دیگر است.
  • کدر بودن و شفاف بودن ظرف را می توان از طریق اضافه کردن افزودنی های مذکور به متریال محصول، به راحتی کنترل کرد.
  • فرایند ذوب مواد اولیه محصول بهبود می یابد.
  • اضافه کردن افزودنی پاک کننده و تمیز کننده موجب حذف هزینه های تمیزی و پاکسازی دستگاه ها می شود.
  • کاهش هزینه ها از طریق کم شدن مصرف رنگدانه ها صورت می گیرد.
  • ایجاد خواصی مانند آنتی باکتریال و شفافیت در ظروف فود گرید نیز ویژگی بسیار مناسب مستربچ فود گرید است.

خرید مستربچ فود گرید

بسیاری از افرادی که در زمینه بسته بندی و عرضه مواد غذایی به مصرف کننده فعالیت می کنند به دنبال افزایش کیفیت محصولات خود و جلب مشتری هستند. این افراد باید با استفاده از انواع مستربچ های افزودنی، ظروف بسته بندی مناسب تر و زیباتری تولید کنند. خرید مستربچ فود گرید به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است. تولید کنندگان می توانند با مراجعه به سایت های مختلف عرضه کننده مستربچ های افزودنی فود گرید نسبت به خرید آنها اقدام کنند. فود گرید در اصطلاح به ظرف هایی که جهت بسته بندی و توزیع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد گفته می شود. برای افزایش خواص و ویژگی های مورد نیاز این ظروف دسته ای از افزودنی های مفید به نام مستربچ ها را به مواد اولیه ظرف ها اضافه می کنند. مستربچ های گوناگونی به منظور بالا بردن کیفیت محصولات و همچنین افزایش سرعت تولید مورد استفاده تولید کنندگان فود گرید مورد استفاده قرار می گیرد. افزودنی هایی مثل: شفاف کننده، آنتی باکتریال، ضد مه، مستربچ رنگی و کمک فرایند به مواد اولیه ظرف های بسته بندی افزوده می شود. تولید کنندگان ظرف های بسته بندی به جهت افزایش تولید و مشتری های محصولات خود می توانند از طریق سایت های معتبر عرضه مستربچ فود گرید نسبت به خرید این افزودنی ها اقدام کنند.