مستربچ آنتی یووی چیست؟

آنتی یو وی کلمه ایست که در معنا  نشانگر مقاومت وسایل و لوازم مختلف در برابر پرتو مخرب فرابنفش نور خورشید می باشد. آنتی یو وی بودن هر وسیله ای ضمانت می دهد که آن شی با تابش پرتو فرابنفش یا قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور خورشید هیچ تغییری نخواهد داشت. قدرت یو وی نورخورشید به موارد مختلفی همچون ساعت تابش نور خورشید بستگی خواهد داشت. مثلا در میانه روز یعنی در ساعت ۱۰ تا ۴ بعد ازظهر نور خورشید دارای بیشترین مقدار یو وی می باشد. از دیگر فاکتورهای موثر بر شدت یو وی نور خورشید می توان به ارتفاع منطقه ، فصل ، پوشش ابری آسمان و سطح بازتاب آن از زمین اشاره داشت. برای خرید مستربچ کلیک کنید.

مستربچ آنتی یووی

مواد شیمیایی آنتی یو وی

مستربچ‌ های پایدارکننده آنتی یووی در دفع اشعه مخرب فرابنفش خورشید نقش به سزایی دارند. وقتی که مواد پلیمری به شکل مداوم و طولانی مدت در معرض آفتاب قرار بگیرد، خواص مکانیکی آن ها مانند استحکام کششی و چقرمگی آن‌ها دچار کاهش چشمگیری خواهد شد و همچنین از نظر ظاهر با آسیب‌های جدی مواجه می گردد.ضمن اینکه شرایط جوی و آب و هوایی نیز می ‌تواند آثار مخرب زیادی را به بار آورد و باعث ازکار افتادن این محصولات گردد. در کلان ‌شهرهایی که آلودگی هوا در روزهای زیادی از سال دیده می شود ،مواد پلیمری در معرض آسیب‌های جدی خواهند بود.

افزودن مستربچ ‌های پایدارکننده نور UV به مواد اولیه پلیمری در طول فرآیند تولید در جلوگیری از این آثار مخرب می ‌تواند نقش بسیار موثری اجرا کند. قطعا در تولید هر یک از محصولات پلیمری که قرار است در فضای آزاد و تحت تابش خورشید مورد استفاده قرار گیرد، باید از این دسته از مستربچ‌ ها استفاده نمود. 

کاربرد مستربچ آنتی یوپوی 

افت خواص فیزیکی همچون تغییراتی در رنگ، تغییر در براقیت و یا سفید شدگی در برابر نور خورشید به عنوان معایب کاربرد پلاستیک ها در محیط های باز در معرض نور خورشید محسوب می شود که باعث شده جهت  رفع این مشکل از افزودنی های آنتی یوپوی که نقش پایدار کننده در برابر نور خورشید را دارند در تولید محصولات پلاستیکی بهره برداری گردد. مستربچ آنتی یوپوی  مورد استفاده به دو گروه جاذب های نوری و پایدار کننده های نوری تقسیم بندی می شوند که هر یک مکانیسم خود در افزایش پایداری محصولات در برابر نور خورشید و اشعه UV را اجرا می نماید.در تولید مستربچ های آنتی یووی POLYTECH از فرمولاسیون های متنوع و ترکیبی برپایه افزودنی های HALS، UV absorber و NI Quencher به منظور افزایش کارایی مستربچ ها مصرف می گردد.از کاربرد های این مستربچ می توان به تولید محصولات مختلف در صنایع بسته بندی، فیلم های گلخانه ای، صنایع خودرویی، لوله و اتصالات و دیگر صنایع پلیمری اشاره داشت.

مزایای مستربچ های نوری POLYTECH :

  • ایجاد پایداری نوری و پیشگیری از تخریب پلیمر در مقابل تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش
  • پیشگیری از تغییر رنگ محصول در برابر نور خورشید
  • نگهداری درخشندگی محصول
  • افزایش طول عمر محصول در محیط بیرونی و درونی
  • حفظ خواص مکانیکی

مزایای استفاده از افزودنی آنتی یووی

اين نوع افزودنی به عنوان پایدار کننده در برابر نور یو وی و همچنین جاذب نور خورشید محسوب می شود. این مستربچ ها به دلیل خواص ضد یو وی که دارند موجب تقویت و طول عمر محصول تولید شده را افزایش می دهد. همچنین با توجه به اينکه پلیمرها در مقابل نور خورشید ضعیف هستند، استفاده از پایدار کننده ها در برابر اشعه UV نور خورشید برای افزایش عمر محصول و جلوگیری از تغییر رنگ محصول راه حل مناسبی می باشد.

مستربچ آنتی یو وی با توجه به نیاز های مختلف صنایع پلیمری به شکل اختصاصی و مجزا تولید می گردد که هزینه زیاد تری برای مصرف کننده همراه نداشته باشد و در عین حال نهایت خواص مورد نیاز را تامین کند. این مستربچ ها به خوبی از کاهش خواص محصول در برابر تخریب صورت گرفته بر اثر نور خورشید جلوگیری می کنند از زرد شدن تدریجی محصولات در برابر نور خورشید پیشگیری می کنند.

ویژگی‌های مستربچ پایدارکننده نور UV

از مهم‌ترین ویژگی‌ این دسته از مواد که باعث افزایش خرید مستربچ پایدارکننده نور UV می شود عبارت اند :

– افزایش پایداری مواد پلیمری در مقابل تابش آفتاب و شرایط جوی مختلف

– کمک به حفظ ظاهر و پیشگیری از ایجاد تغییر در رنگ محصولات پلیمری

– افزایش عمر مفید محصولات پلیمری و در نهایت کمک به کاهش هزینه‌ ها در تولید محصولات مختلف

– در عین کمک به حفظ کیفیت مواد پلیمری، هیچ  اثر منفی نیز در سایر خواص مکانیکی آن ها به وجود نخواهد آورد. به طور کلی استحکام کششی مواد بدون مستربچ آنتی یووی در طول زمان کمتر می شود.ولی حضور مستربچ آنتی یووی کمک می ‌کند تا استحکام کششی این مواد برای طولانی مدت ثابت باقی بماند.

قیمت مواد آنتی یو وی

امروزه به واسطه واردات مستقیم آنتی یووی از شرکت های معتبر خارجی، اغلب مراکز با پایین ترین قیمت آنتی یووی را به مشتریان در انواع مختلف صنایع عرضه می کنند. بنابراین قیمت آنتی یووی با توجه به اعتبار شرکت سازنده، می تواند متفاوت باشد. متخصصین حرفه ای مراکز در تلاش اند تا قبل از فروش آنتی یووی اطلاعات جامعتری راجع به انتخاب و خرید آنتی یووی در اختیار مشتریان قرار دهند تا مشتریان با آگاهی کاملی از مشخصات ماده، اقدام به تهیه محصول موردنظر نمایند. فروش آنتی یووی در انواع مختلف برای کاربردهای مختلف صورت می گیرد.شما می توانید قبل از اقدام نهایی برای خرید مقداری از آنتی یو وی را به عنوان تست تهیه نمایید.