مستربچ ترنسپرنت چیست؟

مستربچ ترنسپرنت به تولیدات کاملا شفاف گفته می شود. این نوع مستربچ های خاص، ضمن این که رنگ دهی آن به صورت یکنواخت می باشد و پخش شده است و خاصیت شیشه ای خودشان را دارند و هم چنین حفظ می کنند . هر کدام از این رنگ های شیشه ای این مجموعه از پیگمنت های و رنگ های خاصی برای تولید استفاده می شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد این مستربچ های شیشه ای و شفاف می پردازیم.

مستربچ ترنسپرنت

ویژگی مستربچ ترنسپرنت

پایون پلیمر تولید کننده مستربچ های شیشه ای در پایه های pp , pc, PMMA, PS  است که می توان از قطعات تولید شده از این مستربچ ها در ساخت ورق های پلی کربنات ورق های آفتاب گیر و گلخانه ای و قطعات خودرو و الکتریکی و لوازم خانگی استفاده کرد. مستربچ ترنسپرنت به قطعه پوشش نمی دهد و حالت شیشه ای و ترنسپرنت بودن آن را حفظ می کند همچنین این دسته از مستربچ ها دارای مقاومت نور بالا هستند. و نور از آن ها عبور نمی کند.

قیمت مستربچ ترنسپرنت چقدر است؟

به این دلیل که قیمت ها هر روز ممکن است تغییر کند قیمت دقیقی از هیچ وسیله ای نمی توان اعلام نمود اما اگر می خواهید قیمت این محصولات را بدانید بهتر است که به سراغ فروشگاه های معتبر بروید و از آن ها قیمت این محصولات را دریافت کنید. اگر بخواهیم قیمت حدودی این محصولات را مشخص کنیم باید بدانید کهچیزی 200 هزارتومان به بالا می باشد.

مزایای استفاده از مستربچ ترنسپرنت

مستربچ ها می توانند خیلی سریع، دستگاه را از رنگ های خاص پاک کنند به همین دلیل باعث می شود که هزینه پاکسازی و تمیر کردن یک دستگاه کاهش پیدا کند و در هزینه های شما صرفه جویی شود. هم چنین به این دلیل که سریع این کار را انجام می دهد باعث می شود در وقت شما ، انرژی شما نیز صرفه جویی شود. در نتیجه هزینه مخلوط کردن افزودنی ها و پودرها نیز کاهش پیدا کرده ودیگر نیازی نیست که هزینه بالاتری برای این موارد پرداخت کنید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از مستربچ ها می تواند این باشد که تعداد دفعات خوراک دهی را کاهش بدهد و این عمل از طریق مستربچ دارای افزودنی ها  تغلیظ شدۀ پایدار UVو آنتی اکسیدانت صورت می گیرد از این رو در زمان شما کمتر هدر می رود.  هم چنین می توانیم از پیش مقدار اجزای افزودنی مستربچ را تعیین کنیم و مشخص کنیم که چه مقدار نیاز است که وارد شود، تا تعداد دفعات تکرار پذیری فرآیند کاهش بیابد.

مستربچ ترنسپرنت

با استفاده مستربچ ترنسپرنت یا هر نوع مستربچ، می توان در نظر داشت که رنگ ها ثبات بیشتری دارند و این ماده باعث می شود که رنگ و یا شفافیت شما ثابت بماند. این ماده باعث می شود که رنگ ها در محصولات شما به خوبی کنترل شونند و محصول شفافی داشته باشید یا رنگ آن شفافیت لازم را داشته باشد.

در صنعت های مختلف، انواع گوناگون محصولات تولیدی باید از پلیمر های متناسبی استفاده شود تا استفاده های لازم را بتوانید از آن ها داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه نمی تونیم تمام خواسته هایمان برای هر محصولی پیاده سازی کنیم. پس باید موادی را به محصول به عنوان افزودنی ، فیلر و تقویت کننده در کنار پلیمر ها اضافه کنیم . برای این کار با توجه به محصول خود از انواع گوناگون مستربچ ها استفاده می کنیم . تا به علت سازگاری ماده اتصال دهنده ‌ی مستربچ با پلیمر فرآیند ذوب مواد بهبود یابد. مستربچ ها به دلیل اشکال دانه دانه و گرانول که دارند به راحتی ذخیره می شوند ، استفاده و حمل و نقل آن نیز راحت و آسان می باشد.

در طول فرآیند تولید و هنگام خوراک دهی به این مواد اگر مشکلی پیش بیاید و یا این در هنگامی که مواد افزدونی وپلیمر ها اضافه می شوند و یک نواختی و یک دستی در آن به وجود نمیاید باید برای رفعمشکل ، تغییر غلظت و یک نواخت شدن رنگ و خواص آن از مستربچ ها استفاده کنیم. یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از مستربچ ترنسپرنت این می باشد که این ماده کمک می کند تا مواد افزودنی به طریق خوبی در تمام محصول تولید شده منتشر و یکدست شود. به همین دلیل که یک دستی را ایجاد می کند باعث می شود که کیفیت تولیدات این نوع محصولات بالا برود  هم چنین عاملی مهمی در کاهش استفاده از رنگ و سایر مواد افزودنی به حساب می‌آید که خود عاملی است تا هزینه‌های تولید کاهش یابد .

کاربرد مستربچ ترنسپرنت چیست؟

این نوع مستربچ ها کاربرد های زیادی دارند، در فراِند تولید مستربچ اگر بخواهیم سازگارکننده را به آن اضافه کنید قابلیت های زیادی را دارا می شود. به طوری که برخی از این مستربچ ها مزایا و کاربردهای مختلفی را دارا می شوند. ترشوندگی سریع، امکان افزایش بارگیری و سرعت فرآورش، پیشگیری از کلوخه سازی مجدد و تثبیت هالی و استحکام و ثبات رنگی، یکنواخت بودن  و تطابق رنگ و قیق سازی آسان باعث می شود که کاربردهای زیادی داشته باشد و خاصیت این محصولات افزایش پیدا کند.

در این محتوا در مورد این که مستربچ ترنسپرنت چیست و چه کاربرد ها و ویژگی هایی دارد می پردازیم هم چنین باید بدانید که قیمت این محصول چه مقدار می باشد و برای خرید آن چه هزینه ای باید پرداخت کنید.